BETALA ONLINE OCH HÄMTA EXPRESS I BUTIK SAMMA DAG!

Vi erbjuder “Hämta i Butik EXPRESS” som leveransalternativ för dig som vill ha skor extra snabbt. En expressutlämning som innebär att din vara finns att hämta inom 2 timmar i vald butik.

Om önskad vara finns på lager i någon av våra fysiska butiker i Göteborgsområdet är det möjligt att hämta varan redan samma dag.

Enbart vid en (1st) vara i kassan kommer alternativet ”hämta i butik” upp och möjligheten att välja en butik att hämta varan i. Enbart de butiker som har varan i lager kommer upp som alternativ. 

OBS! Invänta hämtbekräftelse på epost/SMS. 

HUR FUNGERAR “HÄMTA I BUTIK EXPRESS”?

Vid köp av 1 vara så är vår ambition att varan ska kunna hämtas i vald butik inom två timmar, förutsatt att varan finns i butiken när du lägger din order.

Steg 1.
Välj storlek och lägg i varukorg (som vid vanlig weborder) och gå vidare till kassa.

Steg 2.
I kassan visas den eller de butiker som har varan i lager.

Steg 3.
Välj önskad butik för avhämtning och fullfölj köpet med att slutföra betalning.

Steg 4.
Invänta hämtbekräftelse.

Steg 5.
Tag med legitimation till butiken för att lösa ut dina skor.

Hur vet jag att varan finns att hämta?
När beställningen är klar att hämtas får du hämtbekräftelse på epost och SMS.
För att säkerställa hämtning samma dag måste beställning göras senast 2 timmar före butiken stänger.
Hämtbekräftelse får du inom två timmar eller så fort butiken har plockat och packat varan.

NÄR FÅR JAG HÄMTBEKRÄFTELSE PÅ EXPRESS BESTÄLLNINGAR UTANFÖR BUTIKENS ÖPPETTIDER?
För sena beställningar (2 timmar innan stängning eller senare) skickas hämtbekräftelsen följande dag efter att butiken har öppnat. Här finns butikernas öppettider

Hur ser jag vilken butik som har varan på lager?
Välj storlek inne på en produkt, Butikerna med vara på lager visas under knappen “LÄGG TILL I VARUKORG”. Se bild.

Så ser du butikernas lager status.
Bilden visar att lagerstatus blir synligt när storlek är val. Detta dyker upp under knappen “Lägg till i varukorg” på produktsidor.

Valet av hämtbutik görs i kassan/checkout.

Är “Hämta i Butik” fraktfritt?
Ja, det är alltid gratis att hämta i butik, även alla returer som görs i våra butiker är gratis.

Jag fick sms om att orden är annulLerad?
Om det skulle föreligga saldofel och varan ej finns på plats, meddelas Du via SMS och ordern annulleras.

Du kan då välja att lägga en ny beställning genom att välja en annan butik i kassan (beroende på tillgänglighet), eller välja att få varan hemskickad.

Önskar du att beställa varan på nytt finns det tre alternativ:
1) Gör en ny beställning med postfrakt hem till dig.
2) Ny hämta i butik beställning, men då till en annan butik om flera butiker är valbara i kassan.
3) Vi skickar varan till önskad butik, se nedan.

KAN JAG HÄMTA I VALFRI butik?
Ja, men inte express. Välj istället postfrakt och skriv in namnet på önskad hämtbutik i fältet “ordernotering” i kassan. Leveranstid är då 2-7 dagar och utan begränsning på antal produkter. Du får bekräftelse på mail när vara finns att hämta.

Min order blev ANNULLERAD, men VARAN syns i webbshoppen, VARFÖR GÅR DEN INTE ATT BESTÄLLA?
Vi beklagar detta, men lagersaldofel kräver manuell justering i vårt system. Vi gör justering så fort vi kan under kontorstid. Det innebär att varan fortfarande är synlig i webbshoppen tills dess att felet är justerat. I dessa sällsynta fall kan vi inte kan erbjuda EXPRESS-beställning, trots att alternativet finns i kassan.

Hur lång är leveranstiden till butik?
Vid Hämta i Butik EXPRESS så finns normalt vara redan i butiken.

Hur länge är det öppet köp?
Från det att du fått hämtbekräftelse är det 14 dagars öppet köp.

retur
Retur kan ske inom 14 dagar från mottagsdatumet till hämtningsbutiken eller annan Johanssons Skor butik.

Lösa ut din order i butik
Du måste visa upp giltig legitimation i butiken för att lösa ut din order. Vid ombud ska budet uppvisa sitt och din legitimation. 

EJ UTLÖSTA VAROR
Vi debiterar dig 150 kr för varor som ej hämtas ut. Detta gäller även när paketen skall hämtas i butik. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader vi får för administration, emballage, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

kontakta oss gällande en order?
Du kontaktar oss via mail till order@johanssons.se

0