BETALA ONLINE OCH HÄMTA EXPRESS I BUTIK SAMMA DAG!

Vi erbjuder “Hämta i Butik EXPRESS” som leveransalternativ för dig som vill ha skor extra snabbt. En expressutlämning som innebär att dina skor finns att hämta inom 2 timmar i vald butik*.

*Finns på lager i någon av våra fysiska butiker i Göteborgsområdet är det möjligt att hämta varan redan samma dag.

OBS! Invänta orderbekräftelse på epost/SMS. 

SÅ FUNGERAR “HÄMTA I BUTIK EXPRESS”

Vår ambition är att varan ska kunna hämtas i vald butik inom två timmar, förutsatt att varan finns i butiken när du lägger din order.

  • Välj Produkt och storlek och se om varan finns på lager i önskad butik.
    Lägg i varukorg (som vid vanlig weborder) och gå vidare till kassa.
  • I kassan visas den eller de butiker som har varan i lager.
  • Välj önskad butik för avhämtning och fullfölj köpet med att slutföra betalning.
  • Invänta bekräftelse på SMS. 
  • Tag med legitimation till butiken och hämta dina skor.

Frågor och svar kring Hämta Express

Hur vet jag att varan finns att hämta?

NÄR FÅR JAG ORDERBEKRÄFTELSE PÅ EXPRESS BESTÄLLNINGAR UTANFÖR BUTIKENS ÖPPETTIDER?

Hur vet jag att varan finns att hämta?

Är “Hämta i Butik” fraktfritt?

Jag fick sms om att orden är annulLerad?

KAN JAG HÄMTA I VALFRI butik?

Min order blev ANNULLERAD, men VARAN syns i webbshoppen, VARFÖR GÅR DEN INTE ATT BESTÄLLA?

Hur lång är leveranstiden till butik?

HUR LÄNGE ÄR DET ÖPPET KÖP?

retur

Lösa ut din order i butik

hur vet jag om beställningen finns att hämta?


När beställningen är klar att hämtas får du orderbekräftelse på epost och SMS.
För att säkerställa hämtning samma dag måste beställning göras senast 2 timmar före butiken stänger.
Orderbekräftelse får du inom två timmar eller så fort butiken har plockat och packat varan.

NÄR FÅR JAG ORDERBEKRÄFTELSE PÅ EXPRESS BESTÄLLNINGAR UTANFÖR BUTIKENS ÖPPETTIDER?


För sena beställningar (2 timmar innan stängning eller senare) skickas orderbekräftelsen följande dag efter att butiken har öppnat. Här finns butikernas öppettider

Hur ser jag vilken butik som har varan på lager?


Välj storlek inne på en produkt, Butikerna med vara på lager visas under knappen “LÄGG TILL I VARUKORG”. Se bild.

Så ser du butikernas lager status.
Bilden visar att lagerstatus blir synligt när storlek är val. Detta dyker upp under knappen “Lägg till i varukorg” på produktsidor.

Valet av hämtbutik görs i kassan/checkout.


Jag fick sms om att orden är annulLerad?


Om det skulle föreligga saldofel och varan ej finns på plats, meddelas Du via mail/SMS att ordern är annullerad.
Om vara finns på flera butiker gör då en ny order av varan och välj att hämta i en annan butik eller skicka med postfrakt (beroende på tillgänglighet i flera butiker)


Är “Hämta i Butik” fraktfritt?


Ja, det är alltid gratis att hämta i butik, även alla returer som görs i våra butiker är gratis.


KAN JAG HÄMTA I VALFRI butik?


Ja, men inte express. Välj istället postfrakt och skriv in namnet på önskad hämtbutik i fältet “ordernotering” i kassan. Leveranstid är då 2-7 dagar. Ingen begränsning på antal produkter per order. Du får bekräftelse på mail när din order finns att hämta.


Min order blev ANNULLERAD, men VARAN syns i webbshoppen, VARFÖR GÅR DEN INTE ATT BESTÄLLA?


Vi beklagar detta, men lagersaldofel kräver manuell justering i vårt system. Vi gör justering så fort vi kan under kontorstid. Det innebär att varan fortfarande är synlig i webbshoppen tills dess att felet är justerat. I dessa sällsynta fall kan vi inte kan erbjuda EXPRESS-beställning, trots att alternativet finns i kassan.


Hur lång är leveranstiden till butik?


Vid Hämta i Butik EXPRESS så finns normalt vara redan i butiken.

Du har 14 dagar på dig att hämta ditt paket och därefter 14 dagars öppet köp.


retur

Retur kan ske inom 14 dagar från mottagsdatum i hämtningsbutik eller annan Johanssons Skor butik.

Lösa ut din order i butik


Du måste visa upp giltig legitimation i butiken för att lösa ut din order. Vid ombud ska budet uppvisa sin och din legitimation. 


EJ UTLÖSTA VAROR


Vi debiterar dig 150 kr för varor som ej hämtas ut. Detta gäller även när paketen skall hämtas i butik. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader vi får för administration, emballage, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.


Vad är status på min order?

Med ordernummer och epost kan du se status på din order här


kontakta oss gällande en order?


• Gäller det en beställning? Maila till order@johanssons.se
• Gäller det Betalning? Kontakta Klarna
• Frågor om en pågående leverans? Kontakta PostNord

0