Vårens nyheter är här!

Hämta i Butik |FAQ

BETALA ONLINE OCH HÄMTA EXPRESS I BUTIK SAMMA DAG!

Vi erbjuder ”Hämta i Butik EXPRESS” som leveransalternativ för dig som vill ha skor extra snabbt. En expressutlämning som innebär att dina skor finns att hämta inom 2 timmar* i vald butik.

*Förutsatt att vara finns i lager i butiken. Välj skostorlek för att se vilka butiker som har varan.

OBS! Invänta hämtbekräftelse på SMS innan du hämtar! 

SÅ FUNGERAR ”HÄMTA I BUTIK EXPRESS”

Vår ambition är att varan ska kunna hämtas i vald butik inom två timmar, förutsatt att varan finns i butiken när du lägger din order.

  • Välj 1st vara. Välj storlek för att se lagerstatus för butiker.
    Lägg i varukorg (som vid vanligt) och gå vidare till betalning och kassa.
  • I kassan visas den eller de butiker som har varan i lager.
  • Välj önskad butik för avhämtning och fullfölj köpet med att slutföra betalning.
  • Invänta bekräftelse på SMS. 
  • Tag med legitimation till butiken och hämta dina skor.
    Om du skickar bud ska budet visa upp din och budets legitimation.
    (utan uppvisande av giltig legitimation kan vi inte lämna ut varor)

Frågor och svar kring Hämta Express

Hur vet jag om beställningen finns att hämta?


När beställningen är klar att hämtas får du bekräftelse på SMS.
För att säkerställa hämtning samma dag måste beställning göras senast 2 timmar före butiken stänger.
Orderbekräftelse får du inom två timmar eller så fort butiken har plockat och packat varan.

När får jag orderbekräftelse för expressbeställningar utanför butikens öppettider?

För sena beställningar (2 timmar innan stängning eller senare) skickas orderbekräftelsen följande dag efter att butiken har öppnat. Här finns butikernas öppettider

Hur ser jag vilken butik som har varan på lager?

Välj storlek inne på en produkt, Butikerna med vara på lager visas under knappen ”LÄGG TILL I VARUKORG”. Se bild.

Så ser du butikernas lager status.

Bilden visar att lagerstatus blir synligt när storlek är val. Detta dyker upp under knappen ”Lägg till i varukorg” på produktsidor.

Val av hämtbutik görs i kassan/checkout.


Jag fick sms om att orden är annullerad?


Om det skulle föreligga saldofel och varan ej finns på plats, meddelas Du via mail/SMS att ordern är annullerad.
Finns samma vara på flera andra butiker kan du pröva med en ny beställning till en annan hämtbutik eller till PostNord-ombud.


Min order blev annulerad, men varan syns i webbshoppen, varför gick den inte att beställa?


Vi beklagar verkligen detta, men lagersaldofel kräver manuell justering i vårt system. Vi gör justering så fort vi kan under kontorstid. Det innebär att varan fortfarande är synlig i webbshoppen tills dess att felet är justerat. I dessa sällsynta fall kan vi inte kan erbjuda EXPRESS-beställning, trots att alternativet finns i kassan.


Är ”Hämta i Butik” fraktfritt?


Ja, det är alltid gratis att hämta i butik, även alla returer och byten som görs i våra butiker är gratis.


Kan jag hämta i valfri butik?


Ja, men inte express. Välj istället postfrakt och skriv in namnet på önskad hämtbutik i fältet ”ordernotering” i kassan. Leveranstid är då 2-7 dagar, däremot. finns ingen begränsning på antal produkter per order! Du får bekräftelse på mail när hela din order finns att hämta.


Hur lång är leveranstiden till butik?


Normalt ska varan redan finnas i hämtbutiken du valt.


När måste jag senast hämta varan?

Du har 7 dagar på dig att hämta din vara. Ingen återbetalning 7 dagar efter dess.


Retur

Vi tar emot returer t.o.m 14 dagar efter mottagsdatum i Johanssons Skor butik.

Lösa ut din order i butik


Du måste visa upp giltig legitimation i butiken för att lösa ut din order. Vid ombud ska budet uppvisa sin och din legitimation. 


Ej utlösta varor


Vi debiterar dig 150 kr för varor som ej hämtas ut. Detta gäller även när paketen skall hämtas i butik. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader vi får för administration, emballage, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.


Vad är status på min order?

Med ordernummer och epost kan du se status på din order här


kontakta oss gällande en order?


• Gäller det en beställning? Maila till order@johanssons.se
• Gäller det Betalning? Kontakta Klarna
• Frågor om en pågående leverans? Kontakta PostNord eller Budbee

Varukorgen