Vårens nyheter är här!

Vanliga frågor | FAQ

HUR BETALAR JAG?

Betalning
Vi erbjuder KLARNA för betalning både i butik och här i webbshoppen. Klicka här for mer information om Klarna.


Kan jag betala och välja att hämta i butik/WEBBLAGRET?

HÄMTA I BUTIK EXPRESS
Ja. Vid köp av 1 vara finns leveransalternativet ”Hämta i butik EXPRESS” i kassan. Varan finns normalt att hämta inom 2 timmar, förutsatt att varan finns i vald butik när du lägger din order. Se Hämta i butik | FAQ

HÄMTA PÅ Webblagret
Hämta ditt online-köp i Sisjön, Göteborg från vårt centrallager. Avvakta mail från vår personal med instruktioner om upphämtning. Du hämtar dina varor från lastkajen vid vårt lager i Sisjön.


Hur kan jag söka mitt paket?

POSTNORDS paketsök
Du kan söka efter ditt paket på PostNord genom att ange ditt kolli/id-nummer från leveransbekräftelsen.


Vad kostar frakten?

FRI frakt över 500 kr
Vi har gratis frakt på köp över 500 kronor (annars 49 kr). Gratis retur görs i våra butiker. Returfrakt 49 kronor.


Hur lång är leveranstiden?

Normalt 2-5 dagar
Normal skickar vi så fort som möjligt, och leverans sker oftast 2-5 vardagar efter ditt köp.


Hur länge är det öppet köp?

14 dagar
Från det att du får varan har du 14 dagars ångerrätt.


Hur kontaktar jag kundtjänst?

Hur kontaktar jag kundtjänst?
I våra villkor finns många svar, kring övriga frågor kan du maila till vår kundtjänst kundtjanst@johanssons.se så svarar vi så snart det går.
• Gäller det frågor kring produkter får du snabbast svar om du ringer en av våra butiker
• Gäller det en beställning? Maila till order@johanssons.se
• Gäller det Betalning? Kontakta Klarna
• Frågor om en pågående leverans? Kontakta PostNord


Hur gör jag retur eller byte?

Returer och byten
Du kan returnera eller byta kostnadsfritt i någon av våra fysiska butiker. Annars klicka här för mer information.


Kan jag beställa till något annat land?

Nej
I dagsläget skickar vi endast inom Sverige.

Varukorgen